The way to my new life - del 16

The way to my new life. 2012-09-20 | 18:12:59
Jag skickade ett sms till honom ”Du lever väll ;)?” ”Ja, hurså? Och tack för att du väckte mig!” Jag skrattade till och svarade ”Drömde att du dog, tur det inte var sant. Träffas idag?” Jag fick ett snabbt svar ”Ja, såklart, fast snälla, låt mig sova lite till”. Jag skrev snabbt ”Jaja, ringer lite senare, puss”. Jag fick inget svar, så jag antog att han hade somnat om. Jag satte mig upp i sängen och kollade lite på TV.
_________________________________________________________________________________________________
Efter att jag kollat runt på alla kanalerna vi hade på Tv:n och inte hittat något jag ville se så gick jag mot badrummet för att ta en dusch, eftersom jag var helt varm efter den hemska drömmen jag haft. 

-Godmorgon gumman, har du sovit gott? Frågade mamma mig samtidigt som hon hällde upp lite kaffe i en mugg. Jag kollade på klockan och såg att klockan blivit fem över 10. 
-Ja, fast vaknade redan vid nio, drömde något konstigt.

Jag plockade fram lite frukost och gick sedan ut på altanen och åt upp mina två mackor. När jag hade ätit upp och borstat mina tänder gick jag upp till mitt rum för att hämta min mobil. Sedan gick jag ner, tog på mina converse.
-Jag går ut en runda, ring om de är något! Ropade jag från hallen.
-Okej, hejdå! Hörde jag mamma ropa. 
Jag stängde sedan dörren och gick ut på gatan. Var jag skulle gå visst jag inte, jag bara gick. Jag tänkte på dagen igår, hur bra allt hade varit. Jag såg nog ut som en fåne där jag gick och log stort för mig själv, men jag var lycklig.

Jag gick till ett fika ställe där jag beställde en choklad milkshake. Jag satte mig där ute i solen och kolla på alla människor som gick förbi. Plötsligt kom det fram en kille till mig.

-Får jag slå mig ner? Frågade han artigt och jag log mot honom.
-Visst, gör du så! 
Han satte sig ner med sin stora hallon muffins han hade i handen. 
-Vad heter du? 
-Emma Winston, och du?
-Jake Parkes, hur gammal är du? 
-Jag är 16 år, och du?
-Jag fyller 16 år nästa vecka! 
-Jaha, grattis i förskott! 
-Haha, tack! Är du ny här?
-Ja, fast jag ska endast stanna över sommaren!
När jag sa den sista meningen högg det till i mitt hjärta. Skulle jag behöva lämna allt här sedan? Så långt hade jag inte ens tänkt… att behöva lämna mina nya vänner och lämna Harry? Jag slog bort tanken och Jake ställde ännu en fråga.
-Jaha, varför är du bara här över sommaren?
-Jag och min mamma bor i Sverige medan min pappa fick jobb här i London för några år sedan. Han flyttade hit men jag och mamma stannade i Sverige. Och du då, bor du här eller?
-Jaha! Ja, jag bor en bit här ifrån!
Vi fortsatte snacka ett tag och när jag kollade på klockan påmindes jag av att jag skulle träffa Harry.
-Ursäkta, men jag måste tyvärr gå iväg nu.
-Okej, de var trevligt att träffa dig, kanske vi kan träffas oftare? 
-Ja, absolut! Skriv in ditt nummer! Sa jag och räckte min mobil åt honom och jag skrev även in mitt nummer på hans mobil. 
-Tack, vi ses! Sa han och log.
-Ja, hejdå!

Jag gick iväg samtidigt som jag tog upp min mobil för att ringa Harry. Efter tre signaler svarade en väldigt trött Harry.

Harrys perspektiv

Jag vaknade långsamt upp av ljudet från min mobil. Vem ringer så här tidigt? Jag tryckte på svara.
-Mm, hej… sa jag med trött röst.
-Haha, har du inte vaknat än? 
Jag hörde direkt Emmas röst och jag vaknade till och log.
-Vad är klockan? 
-Kvart över 12! 
-Jaha, haha! Vad ha du hittat på då? 
-Jag gick en runda och köpte en milkshake, sedan kom det fram någon kille som började snacka med mig… Jake hette han! Fast jag saknade dig såklart! 
-Åhh, saknar dig också. Kom hit om en halv timme så ska jag försöka vara klar, puss.
-Okej, puss! 
Jag tryckte på avsluta och gick direkt in i duschen.

När jag gick ner för att äta frukost ringde det på dörren och mamma öppnade. 
-Hej Emma, hur är det med dig? Kom in! Sa mamma.
-Hej, jo det är bra! Tack! Svarade Emma och jag hörde att hon tog av sina skor.
-Harry äter frukost i köket, gå du in där! 
Jag hörde fotsteg närma sig köket. Jag reste mig upp och jag såg Emma komma in i köket.

Emmas perspektiv

När jag gick in mot köket såg jag att Harry kom ut för att möta mig. Han gick där med endast sina shorts och jag bet mig i läppen. Jag kollade lite smått på hans mage. Värsta sexpacket var de kanske inte, men snygg var han.

-Jag ser nog att du kollar, sa Harry och jag märkte själv hur jag rodnade. 
Jag kollade upp i hans ögon och sedan gav han mig en varm kram och pussade mig lätt på huvudet.

När Harry hade ätit upp sin frukost, som snarare var lunch vi denna tid, gick vi upp på hans rum.
Jag satte mig ner på hans obäddade säng. Han satte sig bredvid mig och la sina armar om mig. Jag vände på huvudet och vi möttes i en perfekt kyss. 
-Vill du kolla på film? 
-Film i detta väder? Kan vi inte bada eller något? 
-Jag som hade tänk att vi kunde mysa… men nej…
-Haha, vad gulligt! Kanske ikväll?
-Vadå kanske? Han reste sig upp och drog upp mig och gav mig ännu en perfekt kyss som fortsatte med en mysig kram.
-Jag längtar tills ikväll! Viskade han i mitt öra och jag skrattade till. Han släppte taget om mig.
-Kom, vi hoppar i poolen! 
Innan jag hann svara var Harry redan på väg ner.
-Sist den i poolen! Ropade han och sprang. 
Jag gick ut ur hans rum och gick ner för trappan. Jag mötte hans mamma och hon suckade.
-Hur ska du stå du med honom?
Jag skrattade till och vi log mot varandra.
_______________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni om novellen hittills?
Ännu mer tack till alla fina kommentarer, ni vet inte så glad jag blir! 
/Erica


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback